ROZHOVOR SMART z DMS

28.01.2015 21:43
 
 
1. 
 
Rečinský:
Takže na začiatok sa nám predstav
pre tých čo ťa nepoznajú, ako sa
máš a čo práve robíš?
 
Smart: 
Zdravím. Moje meno je Smart a som zo skupiny DMS.
 
2. 
 
Rečinský:
V ruke mám album DMS-čo sa stalo.Budú tomu už 4 roky, čo CD vyšlo, 
aký máš dnes pocit z tohto albumu?
 
Smart:  
No ten album nám podľa mňa vyšiel a vypredal sa, 
čiže super a doteraz ľudia žiadajú reedíciu. Tento rok
príde po štyroch ďaľší album DMS, Tešíme sa.
 
3. 
 
Rečinský:
Tvoj obľúbený song z tohoto albumu?
 
Smart: 
Asi  "vec zvyku"  ale ak príklad, "žijem svoj sen" 
a hlavne preto, že je to naše prvé video vlastne od
DMS a rovno feat. s úplným pánom Termanologym.
 
4. 
 
Rečinský:
Ako dlho sa poznáš so Separom a Damem ?
 
Smart:
So Separom a Damem som sa prvý krát stretol asi tak cca 2001.
 
5. 
 
Rečinský:
Nejaký zážitok s ním?
 
Smart:
Ja si dosť vecí nepamätám a určite dosť vecí sme spolu zažili
či už s ním alebo Damem. Nič konkrétne ma nenapadá.
 
6. 
 
Rečinský:
Pred rokom vyšiel Separov druhý sólový album Pirát
na ktorom stojíš produkčne pripližne za polovicou
skladieb, aký máš pocit z tých skladieb dnes po roku ?
 
Smart:
Snáď asi z každej veci, ktorú spravím mám dobrý pocit.
Hlavne teda celkovo som rád keď sa podieľam na skladbách
s kýmkoľvek, ale samozrejme u Separa alebo DMS je to iné..
 
7. 
 
Rečinský:
Objavil si sa aj v klipe škola rapu.
Aký si mal pocit z rytmusa? 
Ponúkol si mu na vypočutie tvoje beaty?
 
 
Smart:
Nejak som ho hlbšie neriešil. Rytmus je úplne
v pohode. No sám sa mi ozval keď robili album "Navždy"
kvôli hudbe, ale nakoniec to nevyšlo a neskôr ešte sme
riešili jednu spoluprácu ktorá zas nevyšla. Tak snaď 
niekedy v budúcnosti niečo bude. Sám som mu nenavrhoval
a ani neposielal nič a prekvapilo ma, že sám od seba
sa mi ozval...
 
8. 
 
Rečinský:
Pár mesiacov do zadu som zachytil info že
už je vonku tvoj album zo škabom, Beogradski
sindikat. Si s ním spokojný?
 
Smart:
Jasné. Škabo a celkovo Beogradski Sindikat sú pojem
na Balkáne, čiže úplne ma ani vo sne nenapadlo, že
ma osloví na projekt. Srbsko má silnú scénu a aj keď
Slováci a Češi nepočúvajú tieto Balkánske veci a preto
to tu nikto nerieši nejak, ale Srbský rap resp.
reč rozumie asi cca 6 dalších štátov od Bosny cez 
Chorvátsko po Rusko. Dokonca v Moskve bol myslím tento
album prezentovaný a podla mňa ho tam aj odohrá najbližšie.
 
9. 
 
Rečinský:
V rozhovore s osťom si spomínal, že tento rok
Dame chce vydať sólo album a ty ho ošéfuješ
produkčne. Ako idú práce na tomto albume?
Kedy môžeme očakávať prvý singel?? 
 
Smart:
No Dame nerobí album,nakoniec bude DMS ktorý je
už aj ohlásený. A prvá ukážka alebo singel to nevieme
sami ešte kedy.
 
10. 
 
Rečinský:
Keby ti napísal fanúšik že sa chce s tebou stretnúť,
vyhovieš mu a spravíš mu radosť?  Alebo si skôr človek,
ktorý na takéto veci nemá čas?
 
Smart:
keby to bolo ojedinelé, tak asi v pohode úplne,
ale keby som bol nejaký známy rapper a ludia by mi
písali denne, tak asi by som to nedal.
 
11. 
 
Rečinský:
Keď ťa niekto osloví že chce tvoj beat, vyhovieš 
mu bezohľadu či je to na piču mc alebo naopak dobrý
priemerny.. Alebo si najskôr od neho vypočuješ pár vecí?
 
Smart:
No u mňa je podmienka teda vypočuť si aspoň jednu štúdiovú 
nahrávku a podla toho. Väčšinou ma ale neoslovujú ultra
noobovia a sem tam natrafím aj na celkom talent. Dalšia 
vec je čas a teraz skorej nepredám beats lebo neni čas
a nechce sa mi j*** s niečim dalším. Často krát mi príde
akapela a najradšej by som sa obesil v špajzi ako robiť 
aranž na niečo čo sa mi nepáči. Čiže v tejto dobe som dosť
výberavý, ale posledné mesiace skoro všetko odmietam.
A asi to aj tak ostane.
 
12. 
 
Rečinský:
Tvoja vysnívaná spolupráca?
 
Smart:
To nie je len o jednom cloveku a po čase aj niekto konkrétný ťa omrzí.
 
13. 
 
Rečinský:
Kto sú tvoje idoly a čím si zaslúžili tvoje uznanie?
 
Smart:
Neviem či myslíš z hudobnej sféri alebo celkovo.
Lebo sú to aj ludia z môjho života a takisto aj 
hudobníci alebo dokonca aj herci alebo obyčajní
vo svete. Toto je asi téma na dlho, čiže viac k
tomu písať asi nechcem.Lebo sú to ludia mne blízky
alebo z mojho okolia a tak.
 
14. 
 
Rečinský:
Koho na scéne moc nemusíš a s kým si naopak dobre vychádzaš?
 
Smart:
Ešte donedávna som moc ludí zo scény nepoznal lebo to mám asi
aj celkom v p***. Nedokážem niekoho zhodnotiť takto za večer
z párty alebo popri spoluprácach, natáčania a pod.
Na niektorých mám aj negatívny názor, ale to je všetko.
K nikomu takto asi necítim nenávisť alebo také niečo.
Keď je niekto koho nemusím, tak sa mu spontánne vyhýbam.
 
15. 
 
Rečinský:
Každý kto ťa trošku lepšie pozná a sleduje tvoju fanpage
na fb vie, že okrem hudby sa venuješ aj graffitom.
Kedy a ako si sa k nim dostal?
 
Smart:
No u nás v Dúbravke bol jeden writer menom Slimer ktorý
je asi prvý writer v Bratislave a kedže som to mal na 
očiach, tak som sa namotal.
 
16. 
 
Rečinský:
Kde vo svete si už maľoval graffity a  kde by si ešte chcel?
 
Smart:
Práveže skoro nikde a to ma sere. A chcel by som všade a 
finále by bolo pre mňa v NYC. Zatial som maloval iba v Prahe
a Krakove. Ja dement som nedal ani Draždany ani Budapešt a
úplny trapas Viedeň.
 
17. 
 
Rečinský:
Máš predstavu koľko peňazí si minul na farby za 
to obdobie čo sa venuješ graffitom?
 
Smart:
Nie a ani to neriešim lebo keby som vedel tú sumu dokopy
s tým kolko som minul na cigarety, tak si vyšmirglujem zrenice.
 
18. 
 
Rečinský:
Zbieraš niečo? Ak ano tak čo? 
 
Smart:
No zbieram CD a celkovo hudbu, ale je to slabé dosť.
A vždy keď som v shope, tak si kúpim nejaký graff
časák a väčšinou Stylefile v ktorom by som rád mal
aj ja veci.
 
19. 
 
Rečinský:
Ovládaš nejaký cudzí jazyk?
 
Smart:
Nie. Ale keď potrebujem zakokcem niečo nemecky,
anglicky a keď chceš môžem ti vypi***** v Madarčine.
 
20. 
 
 
Rečinský:
Tak, dostali sme sa na koniec rozhovoru.
Bol by som rád, keby si vyjadril tvoj názor
na otázky a  odkazal niečo svojím fanúšikom.
Ďakujem že si si našiel na mňa čas
 
Smart:
No slušné otázky a cením, že nepadla otázka "Kedy si 
začal s hudbou" lebo už mám averziu na tieto základné
a úvodné otázky. Fanúšikom odkazujem, že nech počúvajú
hudbu lebo keby nebola hudba, tak život by bol nudný. 
                        
                                      DMS 2015